Těžké válečné časy mají již první oběti v ecommerce

Pokles poptávky se přenáší i do donedávna fungující oblasti - ecommerce. Středně velké eshopy hlásí dramatické poklesy poptávky. Spotřebitelé se jednoduše bojí budoucnosti, nejistota z dalšího vývoje je nutí k opatrnému nákupnímu chování. Pozorujeme na trhu krachy eshopů, čteme zprávy o neuspěšném předzásobení s vyhlídkami na velké prodeje. Obchodnící si objednali velké zásoby aby mohly svým zákoazníkům v dostatečném množství nabízet oblíbené nedostatkové produkty, např levné notebooky, chytré televize, cenově dostupné chytré telefony. Zboží kterého byl dlouhou dobu nedostatek živéný extrémní poptávkou v době covid krize. Majitelé eshopů chtěli tuto poptávku vytěžit, proto výrazně navýšili zásoby. Bohužel nikdo nemohl předpokládat ze vrah Putin rozpoutá válku která postihne celý svět. Lidé se zalekli drahé elektriky, bojí se nevídaných cen pohoných hmot. Přestali utrácet - smrtící zpráva pro obchodníky. Pro podnikatele s velkými zásobami aktuálně neprodejného zboží jde o těžkou ránu kterou nemusí ustát.
Kdo bude vítězem této situace?  Alza, Mall a další giganti. Ti jistě těžké chvíle ustojí a ještě jim spande do klína business od krachujících menších firem.
Vydělá zákazník? Spíše nevydělá z prostého důvodu koncentrace trhu a tím klesající konkurence. Pokud např Alze ubydou konkuretni ubyde i významný tlak na ceny a finální zákazník zaplatí ve výsledku více.

„Inflace dál roste a drtí českou ekonomiku. I když je základní úroková míra relativně vysoko, tlak na zvyšování cen nelze zkrotit, protože se vyšší úroky projeví v ekonomice až se zpožděním. Toto léto tak bude zhruba o pětinu dražší než to loňské. Akktuálně je miziroční inflace ve výši 17,3%!!!!!!!!

Nečeká nás hezká druhá půlka roku, míra nejistoty je nebývale vysoká.

zpracoval jiri.bohuslav@profihotovost.cz, analýzy vykup-zlata-praha.cz
zdroj HN a fxstreet.cz




Zpět na výpis článků